lauantai 25. tammikuuta 2014

Mendoza-Buenos Aires

Eilinen päivä meni pyöräillessä.
Vietiin rinkat Mendozan bussiasemalle aamulla, otettiin bussi Maipuun ja vuokrattiin pyörät sieltä, jotta päästiin tekemään viinikierros.
Viinitiloja on paljon, erihintaisia ja niihin kuuluu aina tutustumiskierroksen lisäksi pienet maistiaiset.
Me käytiin vaan yhdellä viinitilalla, sen jälkeen Beer Gardenissa ja vielä lopuksi "suklaatehtaassa", pieni paikka jossa tekevät käsin suklaata ja muita ruokatuotteita.
Lopulta kun päästiin takaisin bussiasemalle, oltiin vähän kiireellä että ehitään bussiin. Mutta arvatkaas, se bussiyhtiö olikin päättänyt olla lakossa, joten piti hommata uusi matka.
Saatiin rahat takaisin ekoista lipuista ja mentiin toiseen yhtiöön ostaan lippuja, onneksi saatiin samalle illalle meno, parin tunnin odotuksen jälkeen.
Ja kävi vielä niin, että matka olis ollut toisella yhtiöllä hieman kalliimpi, mutta kun meillä ei ollut oikeasti enempää pesoja, niin myyjä anto meille alennuksella matkan, joka kaiken lisäksi vielä sisälsi ruoat illalla ja aamiaisen, ei huono diili ;)
Istuimetkin oli taas jättisuuret ja oli leffaa ym..eli yö meni hyvin nukkuessa ja rentoutuessa, matka Mendozasta BA:han kesti n.13tuntia.

Nyt Buenos Airesissa ja majoitutaan Kaisan kaverin luona nyt yksi yö, huomisesta katsotaan mihin mennään, jos löydetään jokin couch tai sitten hostelliin.

Nyt yritetään vaan järjestää vielä lisää rahaa meille jostain. Täällä kun on vähän eri tilanteet joka päivä. Dollareita ja euroja pystyy vaihtamaan välillä aika hyvällä kurssilla, mutta välillä ei...onneksi on paikalliset auttamassa missä kannattaa vaihtaa ja missä ei.

Niin ja eilen täällä oli ollut vaan 46astetta lämpöä...toivotaan että tänään ois vähän vähemmän, ihan noin kuumaksi ei tarvis mennä, että jaksaa kierrellä kaupungilla.

Ja illalla mennään yksiin brasilialaisiin juhliin, jossa livemusiikkia :)